Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

konferencja urząd miasta Częstochowy

Aktualności Urzędu Miasta Częstochowy

EUROPEJSKIE PROJEKTY ZSSB

Konferencją w Urzędzie Miasta Zespół Szkół Samochodowo-Budowlanych podsumował dwa europejskiej projekty „Leonardo da Vinci”, które realizował w ostatnich dwóch latach.

Podczas spotkania z udziałem przedstawicieli władz miasta, Kuratorium Oświaty, Śląskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa, instytucji miejskich, koordynatorów przedsięwzięcia oraz zagranicznych gości zaprezentowano idee realizowanych we współpracy z niemieckimi i hiszpańskimi partnerami projektów, ich główne cele, przebieg oraz wnioski. Uczestnicy otrzymali dokumenty Europass Mobilność oraz certyfikaty ZSSB.

Pierwszy, skierowany do uczniów ZSSB projekt "Technik na medal II" polegał na odbyciu trzytygodniowych staży w niemieckich firmach w Bad Freienwalde. Celem przedsięwzięcia były m.in.: promowanie mobilności uczestników programu na europejskim rynku pracy. zwiększenie kwalifikacji zawodowych poświadczone dokumentami takimi jak: certyfikat i Europass Mobilność, uznawanymi w krajach unii europejskiej, poprawa znajomości języka niemieckiego przez uczestników projektu, poznanie historii i współczesności Brandenburgii wraz z jej stolicą Poczdamem oraz zwiedzenie stolicy Niemiec Berlina.

Drugi projekt  "Nasze doświadczenia - wasze umiejętności czyli doświadczona kadra gwarancją kształcenia wszechstronnych techników" dotyczył nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz języków obcych zawodowych, którzy uczestniczyli w wymianie doświadczeń w hiszpańskiej Granadzie. Cele projektu to: poprawa jakości kształcenia zawodowego, zapoznanie się z bazą dydaktyczną szkół hiszpańskich, nawiązanie nowych kontaktów w celu tworzenia nowych projektów, np. wymiana młodzieży, poprawa znajomości języka obcego, wymiana doświadczeń z nauczycielami szkół hiszpańskich, poznanie aspektów pracy zawodowej w odmiennych warunkach kulturowych, poznanie metod stosowanych w nauczaniu przedmiotów zawodowych oraz języka obcego zawodowego, poznanie nowych technologii, przekazanie własnego doświadczenia w nauczaniu i rozwoju szkolnictwa polskiego oraz możliwość poznania nowego kraju, jego obyczajów, kultury i historii .

 

 

szkolenie

ZSSB przykładem dobrej praktyki

 

Nasza szkoła została zaproszona przez Kuratorium Oświaty w Katowicach do udziału w szkoleniu na temat programu Erasmus + (sektor: Kształcenie i szkolenia zawodowe) jako przykład dobrej praktyki.

Kuratorium doceniło nasze osiągnięcia w projekcie Leonardo da Vinci Vetpro i 14 stycznia 2015 koordynator projektu pani Justyna Mizera przedstawiła prezentację multimedialną na ten temat. Omówiła m.in. sposoby wyszukiwania partnerów, ustalenia programu wymiany doświadczeń, kryteria naboru, przygotowania nauczycieli oraz upowszechnianie rezultatów.

Do udziału w szkoleniu, które odbyło się w  Regionalnym Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli „WOM”, zostali zaproszeni przedstawiciele szkół o profilu zawodowym i technicznym              z województwa śląskiego, którzy planują realizację projektów w kolejnych latach.

27 stycznia 2015 w sali sesyjnej Urzędu Miasta Częstochowy odbędzie się uroczysta konferencja podsumowująca projekt Vetpro (dla nauczycieli) a także projekt IVT (dla uczniów).

Pobyt pierwszej grupy

Wizyta w Hiszpanii

W dniach 04.10. – 11.10.2014 grupa 7 nauczycieli naszej szkoły przebywała w hiszpańskiej Granadzie w ramach europejskiego projektu Leonardo da Vinci Vetpro zatytułowanego „Nasze doświadczenia – wasze umiejętności czyli doświadczona kadra gwarancją kształcenia wszechstronnych techników”. Projekt ten jest w całości finansowany z programu „Uczenie się przez całe życie” a skierowany do nauczycieli przedmiotów zawodowych oraz nauczycieli języków obcych zawodowych.

Przed wyjazdem nauczyciele uczęszczali na zajęcia z języka angielskiego będącego językiem projektu w wymiarze 30 godzin lekcyjnych. Po napisaniu testu końcowego byli gotowi do wyjazdu.

Po wylądowaniu na lotnisku w Maladze zostali przewiezieni do Granady aby rozlokować się w hotelu Los Jeronimos w samym centrum miasta. Potem odbyli krótki spacer po mieście wraz z pracownikiem firmy Europroyectos, panią Aną.

Następny dzień rozpoczął się od realizacji programu kulturowego, tj. zwiedzania Gibraltaru. To piękne miejsce zajmujące zaledwie 6.55 km ² można by zwiedzać kilka dni. Naszym nauczycielom udało się zobaczyć Skałę Gibraltarską wraz z jej mieszkańcami małpkami – magotami, Jaskinię św. Michała, główną ulicę Main Street, Moorish Castle czyli zamek mauretański, oraz Europa point czyli punkt, z którego można zobaczyć szczyty gór Atlas w Afryce. Niesamowite wrażenie sprawiło również lotnisko wcinające się w morze, z pasem startowym będącym jednocześnie najbardziej ruchliwą ulicą Winston Churchill Avenue. Nie bez powodu lotnisko na Gibraltarze jest nazywane najniebezpieczniejszym lotniskiem na świecie.

Kolejny dzień to już wizyta w firmie SIMA specjalizującej się w stosowaniu obrabiarek sterowanych numerycznie. Podczas tej wizyty nauczyciele zapoznali się z dokonaniami firmy przyjmującej uczniów na praktyki, wymienili uwagi dotyczące pracy w firmie. Po południu  nauczyciele odwiedzili budowę wraz z architektem, który przybliżył nowoczesne metody stosowane w hiszpańskim budownictwie oraz przedstawił sytuację rynkową tej branży w Hiszpanii.

Dzień czwarty to wyjazd do Kordoby, gdzie organizacja Europroyectos, która jest naszym partnerem w tym projekcie, posiada swoją drugą siedzibę. Jednakże, nie to było głównym celem wyjazdu do Kordoby. Nauczyciele wizytowali zakłady pracy aby zapoznać się z funkcjonowaniem praktyk w kształceniu zawodowym. Dodatkowo zapoznali się z działalnością partnera w Kordobie. Przy okazji zwiedzili Mesquitę czyli meczet przebudowany na rzymskokatolicką katedrę.

Kolejny dzień wizyty to pobyt w Andaluzyjskim Instytucie Młodzieży, który zajmuje się pośrednictwem pracy i wspieraniem młodzieży w ich inicjatywach. Instytut włącza młodych do różnorakich projektów aby lepiej mogli odnaleźć się na rynku pracy. Po południu nauczyciele zwiedzili Alhambrę – warowny zespół pałacowy z XIII w. wpisany na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO.

Na szósty dzień zaplanowano wizytę w zawodowej szkole średniej Hermenegildo Lanz w Granadzie. Jest to szkoła kształcąca w zawodach: technik mechanik, mechanik pojazdów samochodowych oraz technik budownictwa. Dzięki spotkaniu z hiszpańskimi nauczycielami przedmiotów zawodowych oraz języków obcych, nasi profesorowie mogli wymienić się informacjami na temat pracy z młodzieżą, systemu szkolnictwa w obu państwach, stosowanych metod pracy a także poznać bazę dydaktyczną szkoły.

Ostatni dzień pobytu to wizyta w biurze zatrudnienia IMFE, podczas której nauczyciele zapoznali się z sytuacją młodych ludzi w Hiszpanii na rynku pracy i  zwiedzili miejsca praktyk dla bezrobotnych, które udostępnia biuro.

Po południu przyszedł czas na podsumowania oraz ewaluację wizyty. Dyrektor Europroyectos, Hector Bernal Trujillo wręczył nauczycielom dyplomy potwierdzające uczestnictwo w projekcie. A tymi nauczycielami byli: Barbara Gruszka, Jarosław Jaśkiewicz, Krzysztof Knop, pani vice - dyrektor Ewa Mesjasz, Justyna Mizera – koordynator projektu, Marzena Śledź oraz Małgorzata Wolna.

Zdjęcia z pobytu już wkrótce w zakładce Leonardo da Vinci Vetpro.

Kolejna 7 – osobowa grupa profesorów z naszej szkoły wyjeżdża już 18 października.

 

wizyta gr 2

Wizyta w Hiszpanii drugiej grupy nauczycieli

 

25 października 2014 wróciła do kraju druga grupa siedmiu nauczycieli z wymiany w ramach europejskiego projektu Leonardo da Vinci Vetpro zatytułowanego „Nasze doświadczenia – wasze umiejętności czyli doświadczona kadra gwarancją kształcenia wszechstronnych techników” . Pobyt trwał 7 dni, tak jak w przypadku pierwszej grupy.

Nauczyciele przed wyjazdem również uczestniczyli wie kurs języka angielskiego prowadzonego przez lektora w wymiarze 30 godzin zakończonym testem. Kurs angielskiego wzmocnił  umiejętności językowe uczestników dzięki czemu mogli swobodniej komunikować się z przedstawicielami szkół i zakładów pracy w Hiszpanii.

Ponieważ wyjazd pierwszej i drugiej grupy dzielił tydzień, okres ten został poświęcony na ulepszeniu programu pobytu tak aby jeszcze lepiej realizował cele projektu.

Program kulturalny obu grup był taki sam więc nauczyciele odwiedzili Gibraltar, pojechali do Kordoby i zwiedzili Granadę, w tym kompleks pałacowo – warowny Alhambra.

Pierwsze dzień pracy projektowej to wizyta w szkole Ciudad de Los Ninos, która jest instytucją zajmującą się nauką i wychowaniem dzieci w wieku przedszkolnym po młodzież pełnoletnią. Szkoła przygotowuje młodzież pod kontem zdobycia zawodu. Szkoła posiada przyszkolne praktyki w postaci warsztatów mechaniczno- samochodowych. Pani dyrektor tamtejszej szkoły objaśniła nam schemat szkolnictwa hiszpańskiego oraz procedury zdobywania kwalifikacji.

Po południu odwiedziliśmy plac budowy mający charakter zabytkowy. Odbyliśmy spotkanie z architektem panem Mario Garay, który udzielił nam fachowych informacji związanych z odnawianiem zabytków w tym regionie Andaluzji oraz z sytuacją na rynku w Hiszpanii.

Drugi dzień zaowocował ciekawym spotkaniem w Zrzeszeniu Budowlańców w Kordobie.  Nauczyciele dowiedzieli się o profilu działalności tej fundacji.

Po południu pedagodzy zapoznali się z pracownikami oraz działalnością placówki Europroyectos, która jest partnerem projektu. Kolejnym punktem wizyty w Kordobie było zwiedzanie miasta oraz Mezquity wielkiego Meczetu. Jest jednym z najbardziej znanych meczetów w świecie.

Dzień następny został zapoczątkowany wizytą w Center Auto Armilla w warsztacie samochodowym. Dyrektor warsztatu zaprezentował logistykę działalności warsztatu oraz sprzęt diagnostyczny do szybkiej i skutecznej naprawy samochodów. Rozmowy dotyczyły również przyjmowania uczniów na praktyki.

 

Firma Europroyectos zapewniła nauczycielom zwiedzanie warownego zespołu pałacowego Alhambra. Zabytek arabskiego budownictwa. Alhambra była ostatnim punktem oparcia Arabów w Hiszpanii.

Dzień czwarty to wizyta nauczycieli w Centro de Hermenegildo Lanz – szkole średniej w Granadzie. Jest to szkoła zawodowa (polskie technikum) kształcąca w zawodach: technik mechanik, mechanik pojazdów samochodowych oraz technik budownictwa. Dzięki spotkaniu z hiszpańskimi nauczycielami przedmiotów zawodowych oraz języków obcych, nasi profesorowie mogli wymienić się informacjami na temat pracy z młodzieżą, systemu szkolnictwa w obu państwach, stosowanych metod pracy a także poznać bazę dydaktyczną szkoły.

Po południu nauczyciele odbyli spotkanie w firmie stolarskiej Los Tres Juanes. Jest to firma specjalizująca się frezowaniem CNC w drewnie. Firma wykonuje misterną obróbkę w drewnie inspirowaną arabskim wzornictwem. Nauczyciele dowiedzieli się na jakim układzie sterowania pracują frezarki. Jakich używają narzędzi i mocowań w obrabiarkach oraz z jakiego oprogramowania korzystają.

Ostatni dzień pobytu został poświęcony na wizytę w biurze zatrudnienia IMFE, podczas której nauczyciele zapoznali się z sytuacją młodych ludzi w Hiszpanii na rynku pracy i zwiedzili miejsca praktyk dla bezrobotnych, które udostępnia biuro.

Końcowym etapem wyjazdu było podsumowanie oraz ewaluacja wizyty. Grupa nauczycieli otrzymała dyplomy potwierdzające uczestnictwo w projekcie.

Nauczyciele uczestniczący w wizycie: pan dyrektor Jacek Grzegorzewski, p. Zbigniewa Wróblewska, p. Małgorzata Nawrocka - Tazbir, p. Bogusław Kurzelowski, p. Izabela Pędziach -Irczewska, p. Edyta Figoń, p. Ewa Krakowiak- Szewczyk

 

 

Zajęcia

12 kwietnia 2014 odbyły się już trzecie zajęcia z języka angielskiego dla nauczycieli naszej szkoły biorących udział w projekcie Leonardo da Vinci Vetpro.

Na pierwszych zajęciach uczestnicy napisali test, którego celem było ustalenie poziomu znajomości języka angielskiego ponieważ jest to język projektu i będzie potrzebny do komunikowania się z nauczycielami z Hiszpanii. Okazało się, że nasi nauczyciele całkiem dobrze radzą sobie z jęz. angielskim ponieważ średnia z testu wyniosła 64 %. Aby sprawdzić postęp w nauce na ostatnich zajęciach we wrześniu napiszą ten test jeszcze raz.

Zajęcia odbywają się głównie w soboty a prowadzi je pani Kasia, lektor języka angielskiego mająca doświadczenie w pracy z osobami dorosłymi. Nauczyciele mają za sobą już 11 z 30 godzin zaplanowanych do realizacji. Bardzo pilnie pracują, nie opuszczają zajęć, odrabiają prace domowe i okazuje się, że są bardzo zdolnymi uczniami co potwierdza pani Kasia J Kolejna okazja do nauki już w maju.